محبوب ترین سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها

می دانیم که در دنیای سنگ های ساختمانی با کانی ها و مصالح مختلفی سروکار داریم. مهمترین آنها را می توان تراورتن، مرمر، گرانیت، سنگ مرمر، چینی کریستال، ترامیت و بازالت دانست که هر کدام ویژگی های ظاهری و فیزیکی منحصر به فرد خود را دارند. سنگ های ساختمانی بر اساس جنسیت طبقه بندی می شوند و در نهایت جنسیت و خواص آنها تعیین کننده کاربرد هر کدام است. یعنی بر اساس این خواص فیزیکی و ماهیت می توان گفت که سنگ تراورتن بهترین سنگ برای نما و گرانیت بهترین سنگ برای کف سازی است. در ساخت سعی داریم تمامی سنگ های ذکر شده را در دسترس داشته باشیم و به معرفی آن ها بپردازیم تا در انتخاب درست و اصولی در کنار شما باشیم. در ادامه این مقاله به بررسی هر نوع سنگ به صورت جداگانه و معرفی بهترین روش استفاده از آن ها می پردازیم. همچنین بر اساس سلیقه نویسنده این وبلاگ و تجربه وی در زمینه خرید، فروش و اجرای سنگ های ساختمانی، پرطرفدارترین سنگ ها را معرفی می کنیم.

سنگ مرمر

سنگ سلیمانی یا سنگ مرمر در حال حاضر محبوب ترین و جذاب ترین سنگ در جهان است. این سنگ با ظاهر فوق العاده زیبا و جذاب خود طرفداران زیادی را در بازارهای بین المللی به خود جذب کرده است. خواص منحصر به فرد این سنگ نیز امکان قرار دادن آن در فرآیندها و کاربردهای مختلف را فراهم کرده است. استفاده عالی و جذاب از سنگ مرمر برای بدنه های داخلی، کف فرش و پله ها معرفی شده است. این سنگ به دلیل توانایی خود در انتقال نور و زیبایی نفیس، اغلب به صورت تخته ای بریده می شود و در بدنه های داخلی قرار می گیرد. برای قسمت کف فرش، ابعاد مختلف با ضخامت های مختلف وجود دارد. بنابراین ما بیشترین را در بازار در قالب دال مرمر و سپس ابعاد کفپوش فرش خواهیم داشت.
موارد استفاده: سنگ بدنه، سنگ کف، سنگ پله – در اکثر موارد به صورت اسلب و کفپوش فرش اجرا می شود.

سنگ چینی

سنگ های چینی یا سنگ های کریستالی در دنیای امروزی علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده اند. سنگ چینی در بازارهای بین المللی به صورت اسلب و در بازار ایران به صورت تخته و کفپوش فرش دیده می شود. این سنگ را می توان با ظاهری جذاب، رنگ خاص و زنده به عنوان یکی از بهترین سنگ های ساختمانی معرفی کرد. اسلب سنگ چینی سفید در انواع بدنه و کف پوش استفاده می شود. همچنین سنگ قواره آن برای انواع بدن و سنگ پله برای انواع پله های داخلی و خارجی مناسب است.
کاربرد: سنگ نما، سنگ فرش، سنگ پله – پردازش به صورت اسلب، اسلب، سنگ فرش و پله.

تراورتن

بهترین سنگ برای نما سنگ تراورتن است. سنگ تراورتن با توجه به ماهیت خود می تواند برای انواع نمای بیرونی مناسب باشد. وجود فضاهای خالی در سنگ و خواص فیزیکی آن باعث شده است که بتوانیم از آن در نمای ساختمان استفاده کنیم. امکان انبساط و انقباض سنگ، چسبندگی بیشتر نسبت به ملات سیمان، عایق حرارتی و صورتی و همچنین ماهیت سنگ شما را به دنبال ماندگاری در نما می کند. سنگ های تراورتن در کشورهای مختلف از جمله ایران بسیار محبوب هستند و به عنوان پرتولیدترین سنگ در بازار دیده می شوند. معادن سنگ تراورتن مختلف در کشور وجود دارد که هر کدام رنگ و ویژگی های خاص خود را دارند. در ساخت سعی داریم انواع مختلفی از آنها را معرفی کنیم.
موارد استفاده: صورت سنگ – پردازش به اسلب و گاهی اوقات به اسلب

محبوب ترین سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها

سنگ مرمر

سنگ مرمر نیز به عنوان جذاب ترین و بهترین سنگ برای مصارف داخلی معرفی می شود. سنگ مرمر را می توان به صورت سنگ پله در راه پله های داخلی، دال در کف و بدنه داخلی و همچنین سنگ فرش و کف فرش معمولی مشاهده کرد. از ویژگی های خاص و منحصر به فرد سنگ های مرمریت تنوع بسیار زیاد آنها در رنگ و شکل است. به عبارت دیگر، سنگ مرمر دارای سه رنگ اصلی سیاه، کرم و سفید است و در هر زمینه رنگی، می‌توان ده‌ها معدن مختلف با انواع ظاهری داشت.
موارد استفاده: سنگ بدنه، سنگ فرش، سنگ پله – پردازش به دال، تخته، کف فرش و پله.

سنگ ترامیت

اگر به دنبال یک سنگ سفید مقرون به صرفه هستید، انتخاب شما باید ترامیت باشد. ترامیت یا سنگ آهک به دلیل مواد و خواصی که دارد فقط برای دیوارهای داخلی قابل استفاده است. از ترامیت ها می توان برای پله ها، سنگ های روبه رو و سنگ فرش استفاده کرد که ما در ساخت با آن موافق نیستیم. بنابراین سنگ های ترامیت به سنگ هایی گفته می شود که به رنگ سفید و قیمت مناسب و مناسب برای انواع مصارف داخلی هستند.
استفاده: سنگ بدنه – پردازش به عنوان سنگ اسلب و سفارش صادرات

سنگ بازالت

اجرا، تولید، فرآوری، استخراج، بازاریابی و استفاده از سنگ بازالت نسبت به سایر سنگ ها محدودتر است. سنگ بازالت در واقع نوعی گرانیت است که ظاهر و خواص منحصر به فردی دارد. در واقع بازالت همان سنگ آذرینی است که در سطح زمین یافت می شود. در ساخت، استفاده از آن را در دیوارهای داخلی و دکوراسیون داخلی مناسب می دانیم. سنگ بازالت سنگ مناسبی برای نما نیست اما می توانیم از آن در کف و فرش ماشینی استفاده کنیم.
موارد استفاده: سنگ بدنه، سنگ کف – فرآوری شده به عنوان کفپوش تخته و فرش.

مشاوره تلگرام

16 دیدگاه دربارهٔ «محبوب ترین سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا